Wij zijn OBI

OBI breidt uit, want we hebben de ambitie om de komende jaren flink te groeien. Wij bedenken, bouwen en beheren computernetwerken voor organisaties met 20 tot 200 werkplekken. Dat doen we al meer dan 20 jaar met een enthousiast team van ongeveer 20 mensen, maar dat moeten er snel meer worden. De sfeer bij OBI is relaxed. Klanten van OBI zitten in de buurt en wij werken vanaf thuis, op kantoor of bij de klant op locatie. 

Bij OBI beloven wij onze klanten dat hun ICT werkt. Altijd. Overal. Dit doen wij omdat wij geloven we dat onze klanten en hun medewerkers pas kunnen uitblinken in hun eigen vakgebied als zij worden ontzorgd op gebied van ICT. 

Jouw functie

Je houdt ervan om als ICT supportdeskmedewerker de ICT van onze klanten optimaal te laten functioneren. Bij OBI werk je onder een senior systeembeheerder en draag je zorg voor het hele computernetwerk van de klant. Je hebt al enige ervaring met Windows server en cliënt en je weet ook goed om te gaan met Apple-apparatuur.

Je belangrijkste taak bij OBI is het ondersteunen van de medewerkers van onze klanten bij het werkplekkenbeheer. Daarom ben je stressbestendig, klantvriendelijk en communicatief vaardig in zowel spreken als schrijven.

Als je de ambitie hebt om junior systeembeheerder te worden, dan bieden we je volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat ga je doen

  • Je helpt onze klanten met hun ICT-vragen;
  • Je helpt medewerkers van klanten met problemen met hun laptop of e-mail;
  • Je helpt medewerkers van klanten als ze niet in het systeem kunnen komen of een harde schijf vol zit;
  • Je stelt nieuwe documentatie op of verbetert oude;
  • Je registreert tickets;
  • Je installeert computers en routers bij onze klanten op locatie;
  • Je houdt controle op ons monitoringssysteem. Zowel op afstand op het OBI-kantoor, als bij de klant op locatie.

Wat vragen we van jou en wat krijg je ervoor terug

Must haves
  • Minimaal 1 jaar werk ervaring of relevante certificeringen (Microsoft client / server);
  • Beheren en installeren van Windows clients;
  • Beheren en installeren van Windows servers (o.a. AD, DNS, DHCP);
  • Beheren en installeren van Exchange servers;
  • Basis netwerkkennis (TCP/IP, DHCP, VLAN’s);
  • Je bent representatief en klantgericht. Je vindt het leuk om mensen te helpen.
Leuk als je ervaring hebt met
  • Linux;
  • Unit4, Afas, Exact en/of Accountview;
  • VMware ESX + Veeam back-up;
  • VoIP telefonie;
  • Powershell / Command line;
  • SAN’s, NAS, switches, routers en firewalls.
  • Je houdt er van om in teamverband te werken;
  • Je bent communicatief goed en schakelt naar het kennisniveau van de klant.
Arbeidsvoorwaarden
  • Aantal uur per week: 40 uur is een pre;
  • Salaris: Marktconform naar ervaring;
  • Server storingsdienst: ja (1 week per maand van 7.00u tot 22.00u) tegen ruime vergoeding óf sparen voor extra vakantiedagen;
  • Vakantiedagen: 25;
  • Laptop: ja;
  • Vergoeding mobiele telefoon: ja;
  • Cursusbudget voor trainingen;
  • Gezellige borrels / etentjes met de collega’s.
Talenkennis
  • Perfecte beheersing van Nederlandse taal: mondeling uitstekend, schriftelijk uitstekend;
  • Mondeling goed, schriftelijk goed.

Waarom het fijn is om bij OBI te werken

  • De sfeer bij OBI is relaxed;
  • Onze klanten zitten binnen een straal van 50 km. Geen lange reistijden dus;
  • Goede secundaire voorwaarden: Laptop van de zaak, goed salaris, pensioen, fijne werkomgeving;
  • Stabiele workflow. Doordat OBI durft te kiezen om uitsluitend voor organisaties van 20 tot 300 werkplekken te werken die bij ons passen, heerst er rust op de werkvloer;
  • Doordat we met een hecht klein team werken (+/- 20 personen) is niemand een nummer;
  • Doordat wij een leuke mix van klanten hebben is geen dag hetzelfde. Zo kan een systeembeheerder de ene week bij een accountantskantoor op locatie zitten, terwijl hij de week daarop vanuit thuis een transportbedrijf helpt met een probleem;
  • Iedereen krijgt veel verantwoordelijkheid en dus ook vrijheid;
  • Er is volop ruimte om jezelf te ontwikkelen en te specialiseren;
  • Doordat we met een ervaren team werken kan iedereen altijd op zijn collega’s terugvallen.
  • Ben jij klaar voor jouw
    volgende stap in je carrière?

    Ben jij de ICT supportdeskmedewerker waar OBI naar op zoek is?

    Wacht dan niet met solliciteren. We willen je graag ontmoeten. In real life of via MS Teams, het kan allebei.

    Bel voor een afspraak Kennismaken via Teams?

    Meer over OBI

    OBI is gevestigd op de Insulindelaan 111 in Eindhoven. Ons ICT-team bestaat momenteel uit 20 mensen en samen ontzorgen wij onze klanten op gebied van ICT outsourcing.

    Binnen OBI heerst een open en flexibele bedrijfscultuur. Wij vinden het belangrijk dat wij ons blijven ontwikkelen in ons vakgebied. Daarom is er binnen onze organisatie alle ruimte voor het volgen van trainingen en persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor zijn alle OBI-medewerkers specialisten op hun vakgebied.

    OBI levert reeds meer dan 20 jaar ICT-diensten op basis van meerjarige contracten aan bedrijven binnen een straal van 50 km rondom Eindhoven, met een grootte van 20 tot 300 computerwerkplekken. Door de focus te leggen op een gerichte doelgroep kan OBI zijn klanten optimaal bedienen. Hierdoor hebben we door de jaren heen een trouwe klantenkring gecreëerd, waardoor de continuïteit gehandhaafd blijft.

    Wij vinden het fijn om de “externe collega op de werkvloer” te zijn en daarom staan wij als team dan ook dicht bij onze klanten. Storingen lossen we samen op, maar we voorkomen ze liever door goed overleg samen en korte communicatielijnen.

    Veel gestelde vragen

    Kun je bij OBI ook parttime werken? 

    Ja, dat kan, maar onze voorkeur gaat ernaar uit dat je fulltime werkt. Vier volle dagen is echter geen probleem. 

    Hoe hoog is het salaris?  

    Dat verschilt per functie en per niveau, maar je kunt ervan uit gaan dat je bij OBI bovengemiddeld verdient. Kom je van een ander ICT-bedrijf dan zit de kans dat je er qua salaris op vooruitgaat dik in. 

    Krijg ik pensioen?  

    Ja hoor, elke medewerker bij OBI met een tijdelijk of vast contract neemt deel aan onze collectieve pensioenregeling.

    Kan ik ook thuiswerken?  

    Uiteraard kan er thuis gewerkt worden. Vooral nu. Toch word je wel af en toe op kantoor verwacht om de samenwerking met je collega’s te bevorderen en zul je regelmatig bij klanten op bezoek gaan. 

    Ik heb kinderen en heb af en toe een papa- of mamadag. Kan ik dan vanaf thuis werken? 

    Dat kan, maar OBI gaat ervan uit dat je op zo’n moment de helft van de tijd voor je kinderen zorgt en de andere helft werktJe krijgt dan slechts 50% uitbetaald. 

    Kan ik solliciteren via Teams?  

    YES, dat vinden we fijnWe maken graag kennis met je via Teams. Mocht er een vervolggesprek komen dan verwachten we je wel bij OBI op kantoor.

    Kan ik vooraf kennismaken met iemand die al even bij OBI werkt om wat meer zicht op de werksfeer bij OBI te krijgen?  

    Geen probleem. Je kennismakingsgesprek is altijd met onze directeur Roger Zweegers. Als je uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek en je hebt behoefte aan een gesprek met iemand die al wat langer bij OBI werkt dan is dat geen enkel probleem.

    Kan ik in de avond kennismaken of op gesprek komen?  

    Wij vinden het geen probleem om ‘s avonds af te spreken. 

    COLLEGA AAN HET WOORD: ROGER ZWEEGERS

    In onze rubriek ‘Collega aan het woord’ vertelt een medewerker over zichzelf en zijn werk. Roger Zweegers is directeur van OBI. Hij vertelt openhartig over OBI.

    COLLEGA AAN HET WOORD: ROGER ZWEEGERS

    Een greep uit onze klanten