Om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid laat OBI regelmatig onderzoek uitvoeren. Hieronder vindt u enkele resultaten uit het onderzoek dat onderzoeksbureau Dais&Lon Communicatie tussen januari en juni 2015 voor ons deed.

Met welke woorden zou u OBI omschrijven?

In het onderzoek werd OBI door de respondenten met de volgende trefwoorden omschreven:

  • Kundig op hun vakgebied.
  • Prettige mensen
  • Oplossingsgericht
  • Innovatief
  • Klantgericht, zakelijk en toch informeel!
  • Flexibel
  • Maatwerk
  • Laagdrempelig

Welke aspecten beïnvloeden de tevredenheid?

Klanten willen dat er met hen meegedacht wordt. Daarnaast wil men graag dat problemen preventief verholpen worden. Mocht er onverhoopt toch iets fout gaan, dan heeft men het liefst op een informele manier telefonisch contact met een systeembeheerder. Een aantal klanten heeft de voorkeur voor een vaste systeembeheerder.

Wanneer adviseren onze klanten andere organisaties om over te stappen naar OBI?

Klanten van OBI adviseren andere organisaties om OBI als ICT-partner in de arm te nemen als deze niet tevreden zijn over hun huidige leverancier van ICT-diensten en op zoek zijn naar een nieuwe betrouwbare partner. “OBI zorgt ervoor dat ICT werkt. En dat scheelt mij een hoop hoofdpijn, tijd en werk.” Aldus een respondent.

Hoe tevreden zijn de klanten over OBI?

Communicatiebureau Dais&Lon heeft 35 klanten van OBI uit de omgeving Eindhoven uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. 27 bedrijven hebben uiteindelijk aangegeven mee te willen doen. Het onderzoek werd bij de klanten op locatie uitgevoerd.

Uit het onderzoek is gebleken dat er ook nog enkele verbeterpunten waren. Zo vonden enkele klanten dat er op het gebied van het aandragen van oplossingen en het meedenken nog wel wat verbeterd kon worden. Door goed naar de klant te luisteren heeft OBI meteen de jaarlijkse evaluatiegesprekken aangepast, waardoor nog beter gehoor gegeven kan worden aan de verlangens van de klant. Daarnaast heeft communicatiebureau Dais&Lon brainstormsessies gehouden met onze systeembeheerders, zodat zij de klant nog beter van dienst kunnen zijn.

OBI scoort gemiddeld een 8.2 op algehele tevredenheid.

Riumssen Content Marketing Eindhoven heeft het stokje per 1 oktober 2017 van Dais&Lon Communicatie overgenomen. Om de continuïteit van de onderzoek te waarborgen zal Riumssen nieuwe en bestaande klanten regelmatig naar hun ervaring met de diensten van OBI vragen. Hierdoor kan OBI nog beter en sneller inspringen op de wensen van zijn klanten.