Gesprek met Jeroen Smulders, Applicatie Engineer.

Phenom-World is bijna vijf jaar klant bij OBI. Ze nemen de server- en systeembeheer en back-up faciliteiten af bij OBI. Lees hoe Jeroen Smulders de samenwerking met OBI ervaart.

Jeroen Smulders is vanaf het eerste uur betrokken bij Phenom-World. Als Applicatie Engineer zit hij tussen de techniek en verkoopafdeling in. Hij vertaalt de wensen van de klant naar technische vraagstukken. In totaal heeft hij 22 directe collega’s. Daarnaast werken ze ook nog met externe software engineers.

Phenom-World is gespecialiseerd in elektronenmicroscopen

Phenom-World is ontstaan in 2009 en is gespecialiseerd in het maken van elektronenmicroscopen die niet groter zijn dan het oppervlak van een gemiddelde tafel. De klanten van Phenom-World zijn erg divers. De enige overeenkomst die ze hebben is dat ze iets kleins, heel groot willen zien.

”Met 200 man op één internetlijn is niet handig!’ Aldus Jeroen.

Phenom-World helpt bedrijven bij onderzoek dat met het normale oog, en zelfs traditionele microscopen, niet te zien is. De beet van een teek, het verslijten van contactoppervlakken van high-tech connectors of materiaalonderzoek voor nieuwe productontwikkeling, ieder detail wordt zichtbaar onder de elektronenmicroscoop van Phenom-World.

Vóór OBI zat Phenom-World op de IT-structuur van NTS Groep. Deze structuur voldeed al snel niet meer, omdat het bedrijf erg grote bestanden verstuurd en veel in Photoshop werkt. ‘’We zaten met 200 man op één lijn, dat werkt niet efficiënt’’ verteld Jeroen. ‘’We besloten op zoek te gaan naar een nieuwe partner.’’

”Ik vind het fijn dat OBI precies weet wat onze situatie is en er proactief wordt meegedacht.’’

Waarom de keuze voor OBI?

‘’Veel IT-partijen luisterden niet naar onze wensen en boden ons direct een Cloudoplossing aan. OBI dacht echt mee en besloot om ons een eigen serveroplossing te bieden. Omdat snelheid van synchroniseren belangrijk is als je Photoshop bestanden van honderden MB’s verstuurd, heeft OBI ons een ‘customized oplossing’ geboden. Andere partijen dachten vanuit hun eigen producten, terwijl OBI echt creatief is in het meedenken wat voor onze situatie het beste is, daarom hebben wij gekozen voor OBI.’’

Hoe is de samenwerking?

Phenom-World werkt nu alweer enige tijd met OBI en dat bevalt ze goed. De samenwerking is informeel en ontspannen. ‘’Ik kan gewoon de telefoon pakken en Bas van OBI bellen als er iets aan de hand is en ik word direct geholpen. Bij grote bedrijven moet je eerst een ticket invoeren en kennen ze je persoonlijke situatie niet.’’

‘’Er wordt vaak aan mij gevraagd waarom we nog een eigen server hebben. Ik ben blij dat we in OBI een partij hebben gevonden die dat wel snapt en kijkt naar de vorm die het beste bij ons past,’’ sluit Jeroen af.